Sivun näyttöjä yhteensä

torstai 23. maaliskuuta 2017

Mitä on Nia

Nia on lyhenne sanoista Neuromuscular Integrative Action ja lajina toiminut yli 30 vuotta ympäri maailmaa.Lajin kehitti 1983 USA:ssa Debbie Rosas ja Carlos Ayarosas.Näistä kahdesta Debbie Rosas edelleen matkustaa ympäri maailmaa ja opettaa sekä ohjaa Niaa.
Nia on yhdistelmälaji joissa vaikutteita eri tanssilajeista,kamppailulajeista ja joogasta,ja rentoutustekniikoista.Lajit joista Niassa vaikutteita ovat Moderni tanssi,Jazztanssi,Duncan tanssi,Tai Chi,Taekwondo,Aikido,Jooga,Alexander-tekniikka ja Feldenkreis.En yleensä käytä Nia-tanssi nimitystä koska Niassa tanssia on 1/3,Nia on paljon muutakin kuin tanssia.Esimerkiksi tällä hetkellä tunneilla energista afroa yhdessä taekwondon kanssa.Laji on hoitava,holistinen laji joka hoitaa tehokkaasti kehoa ja mieltä.Moni minun lisäksi on saanut Niasta apua mielenhallintaan,oppivat rentoutumaan ja samalla saa nauttia liikunnan ilosta monipuolisella tavalla.On ollut mahtavaa ohjata niin monta,ja paljon erilaisia ryhmiä Turussa ja lähikunnissa.Ohjaan Niaa myös erityisryhmille soveltavasti pitkäaikais-sairaille,kehitysvammaisille,syöpäkuntoutujille jne.Nia sopii kaikille!
Lajista lisää ja ihanaa Nia-musiikkia löydät osoitteesta:
www.nianow.com/mia-kuusisto

torstai 2. maaliskuuta 2017

Pieniä isoja muutoksia

Vihdoin olen aloittanut syömään kunnon aamupalan!en ole ollut aamuvirkeä ja olen aikaisemmin juonut kahvia vain,mutta nyt olen herännyt aamulla aikaisemmin ja syönyt kunnon aamupalan.Ja totta se on.Koko päivä tuntuu erilaiselta!ei vireystilan vaihteluja ja olo tuntuu hyvältä koko päivän ihan iltaan asti.Lisäksi olen päättänyt vaihtaa tavallisen sokerin intiaanisokeriin,jonka ostin Ruohonjuuresta ja suolan Herbamareen,joka sisältää yrttejä eikä natriumiglutamaattia.Pieniä muutoksia mutta minulle suuria.Olen sokerin ja suolan suurkuluttaja,ja uskon että minulle toimii parhaiten pienet muutokset,jota lähden pikkuhiljaa lisäämään.
Samalla toimi liikunnan kanssa.Aluksi tuntui vaikealta löytää itselle sopiva liikuntamuoto,sitten löytyi yksi ja sen jälkeen toinen.Ja siitä se lähti,ja nyt ohjaan päivittäin liikuntaa 3-6 ryhmälle.Liikunnanohjaus on tuonut minulle kiinnostuksen myös tehdä jotain  ruokatottumuksille.Ja tästä se lähtee.Ne pienet muutokset mutta silti niin isot.
Suosittelen miettimään mitä pieniä isoja muutoksia sinä voisit tehdä?