Sivun näyttöjä yhteensä

tiistai 27. kesäkuuta 2017

Yksi pieni askel kerralla ja hitaasti hyvää tulee!Hyvinvointiohjaajakoulutus syksyllä!

Kesä on minulle usein aika jolloin teen syksyä ja tulevaa vuotta päätöksiä,ja pohdin miten vuosi edennyt työn ja henkilökohtaisen elämän kannalta.
Silloin kuuntelen enemmän omia toivomuksia ja ajatuksia tulevasta ja lataan syksyä varten.
Olen kovasti tykännyt ohjata ryhmäliikuntaa ja juuri näitä minun ohjaamia kolmea lajia.Niissä kulkee se yhtenäinen punainen lanka ja yhdistyy hyvän olon ja mielen hetket.On ollut 6 vuotta upeaa seurata miten olen voinut ryhmäliikunnanohjaajana tarjota hyvää oloa niin monelle,ja palautteet mitä tunnit ovat antaneet ihmisille jokapäiväiseen elämään, arjen jaksamiseen eväät ja energiaa.Se on tuonut minulle itselleni valtavasti vahvistusta että teen tärkeää työtä.Minulla on ollut mahtavia yhteistyötahoja monessa eri kunnassa Turun lisäksi,ja olen kaikista niistä kovin kiitollinen.Kovan työn takana on tämänpäiväinen työtarjonta ja osaan kaikkia töitä arvostaa todella paljon.Mikään ei tule helpolla.Olen tehnyt paljon uhrauksia työni vuoksi,mutta kaikki on ollut sen arvoista,vaikka olen hetkiä epäillyt teinkö sittenkään oikein.Joskus muut asiat työn ympärillä paitsi asiakkaat ja yhteistyötahot voi aiheuttaa huonoa energiaa ja jarruttaa motivaatiota ja työniloa,mutta koskaan esteet eivät ole olleet minulle niin suuri ongelma että olisin periksi antanut.Päinvastoin saan aina vaan enemmän voimaa puskea eteenpäin!
Ryhmäliikuntaohjaus käynnisti kohdallani melkoisen rumban ja asioita tapahtui ja eteni kovalla vauhdilla.Tähän asti olen mennyt kovalla tahdilla töiden perässä,mutta nyt pikkuhiljaa on vakiintunut työkuvat ja olen enemmän selvillä tulevasta.
Kovin moni ei ehkä tiedä että minulla oli Kosmetologinen hoitola useampi vuosi ja joudun vuoden verran miettimään miten teen,kun en ehdi palvella asiakkaita hoitolassa koska ryhmäliikunnan ohjaukset ja työt siinä maailmassa vei minua kovasti eteenpäin.Joudun vuosi sitten toukokuussa tekemään päätöksen että hoitola saa jäädä.Se oli kova päätös koska en voinut tehdä ja palvella ihmisille hyvinvointihoitoja.Piti ottaa askel ja tehdä töitä liikunnan kanssa ja hoitajana.En ehtinyt myöskään enään valokuvata häitä enkä tehdä meikkauksia.Päätöksen jälkeen jännitti teinkö oikean päätöksen,ja miten minun käy.Vuosi päätöksen jälkeen olen helpottunut että päätös oli enemmän kuin oikea.Onneksi.
Nyt on aika tehdä uusi päätös.Kovasti kiinnostaa edelleen kaikki hyvinvointiin liittyvä,ja olen pitkään tutkinut mitä voisin sitten tarjota liikuntatöiden lisäksi joka lisää hyvinvointia ja energiaa.Tarjolla on paljon vaihtoehtoja,mutta tuntui ettei ihan sitä oikeaa juttua minulle.Sopivasti tarjota jotain hyvinvointiin lisämiseen liittyen.Se kultainen keskitie mistä niin tykkään.
Löysin vihdoin Trainerlabin kautta itselleni sopivan koulutuksen.Hyvinvointiohjaajaksi  (Wellbeing Coach) aion kouluttautua syksyn aikana.Koulutus on tarkoitettu ohjaajille,valmentajille ja personal trainereille syventävänä koulutuksena ja on juuri sitä mitä niin kovasti olen hakenut.Koulutuksen teemana Henkinen hyvinvointi,Fyysinen hyvinvointi ja terveys,Ravitsemus ja hyvinvointi sekä Palautuminen,Lepo ja Stressinhallinta.Todella suurella mielenkiinnolla jään odottamaan mitä tuleva koulutus tuo tullessaan.Eiköhän siitä jotain mahtavaa synny,kuten tähänkin asti kaikki hyvinvointiin ja liikuntaan liittyvät koulutukset.Siihen uskon ilman sen suurempia suunnitelmia!
Eiköhän tämä Hyvinvointiohjaaja-koulutus sovi täydellisesti Zumba,Nia ja Mindful Body-liikuntapalveluiden kanssa.Juuri sillä tavalla sopivasti.Pikkasen lisäämään ihmisten hyvinvointia taas jälleen kerran jollakin tavalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti